اخبار

کنسرت موسیقی"هرست"

کنسرت موسیقی"هرست"
گروه موسیقی سنتی"هُرَّست" 26و27 مرداد ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به خوانندگی وحید تاج به اجرای برنامه خواهد پرداخت.
به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، گروه موسیقی هُرَّست به سرپرستی و آهنگسازی مهدی امینی ، با اجرای 8 قطعه برای علاقمندان به روی صحنه خواهد رفت.
مهدی امینی آهنگساز و تنظیم کننده این گروه اظهارداشت:کنسرت گروه هُرَّست در دو بخش اجراخواهد شد که رپرتوار بخش اول قطعات بی کلام است که با قطعه دو نوازی تار وتنبک دردستگاه همایون و بیات ترک آغاز شده و بعد از آن با پیش درآمد همایون به نام "لحظه هایی که نمی گذرند"ادامه خواهد داشت و درانتهای این بخش قطعه رِنگ بیات به نام "کِل" اجرا می شود.
وی با بیان اینکه اشعار این اجرا همگی از اشعارنو و سپید است و گروه هُرَّست با نگاهی متفاوت با شعر نو درموسیقی سنتی ایران سعی کرده اجرایی متفاوت برای مخاطب به نمایش بگذارد، عنوان داشت:در بخش دوم اجرا تمامی قطعات با کلام است. دراین بخش قطعه "بهار خسته " با اشعار شفیعی کدکنی با ترکیبی در دستگاه داد ماهور و آواز دشتی آغاز گربرنامه خواهد بود و سپس قطعه "شباهنگام "با اشعار نیما یوشیج و تلفیق دستگاه نوا و آواز دشتی قطعه "برگ زرد" شعر فرزاد امینی که اثری پلی ریتمیک است اجرا خواهد شد و درادامه دو قطعه ساز و آواز خواهیم داشت که قطعه "نشود فاش کسی آنچه میان " با شعر هوشنگ ابتهاج ،دردستگاه نوا و قطعه "درکجای این فضای تنگ بی آواز "باشعر فریدون مشیری دردستگاه شورودشتی می باشد. درپایان نیز قطعه ضربی نوروزکه براساس قطعه نوروز63 ساخته حسین علیزاده اجرا می شود و گروه این قطعه را به استاد حسین علیزاده تقدیم خواهد کرد .
در کنسرت « هُرَّست » مهدی امینی با سازهای  تارو شورانگیز ،مریم خدابخشی با ساز عود ،کیخسرو مختاری با ساز کمانچه و سینا خشک بیجاری با سازهای کوبه ای گروه را همراهی خواهند کرد.
گفتنی است ،این گروه هرشب یک اجرا درساعت 21 خواهند داشت و علاقمندان برای تهیه بلیط این کنسرت می توانند ازطریق سایت ایران کنسرت اقدام نمایند.
۲۵ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۵۵
روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران |